BREAKING

Rebelion står bag årets anthem til Decibel outdoor 2026

Decibel outdoor har netop løftet sløret for årets officielle anthem, og valget er faldet på den skotske duo Rebelion. De har endnu engang teamet op med vokalisten Micah Martin for at skabe nummeret “The Loudest City”, som skal sætte lyden for årets festival i Hilvarenbeek.

Det er en milepæl for duoen, der har været en fast del af festivalen, siden de første gang optrådte på Decibel i 2016. Siden da har de udviklet sig markant og har efterhånden spillet på mainstage adskillige gange med koncepter som Overdose og Beyond The Horizon.

Rebelion og Micah Martin er efterhånden et fast makkerpar, når det kommer til de store tracks. De har tidligere samarbejdet om numre som A.I., We Own The Night og Life Or Death, så det er et samarbejde, der fungerer på både vokal- og produktionssiden.

Duoen lægger ikke skjul på, at det betyder noget særligt for dem at stå bag årets anthem. De har udtalt, at Decibel har haft en plads i deres hjerter fra starten, og at de glæder sig til at dele nummeret med publikum. Ifølge festivalen selv skal “The Loudest City” indfange den følelse, man får, når man træder ind på pladsen ved Beekse Bergen, hvor tusindvis af folk med samme musiksmag mødes.

Traditionen tro bliver anthem-showet et af de store omdrejningspunkter i programmet. Rebelion følger showet op med et eksklusivt sæt, hvor de har lovet at vise, hvad de har arbejdet på i studiet den seneste tid.

Decibel outdoor 2026 løber af stablen fra den 28. til den 30. august under temaet “Nature’s Rhythm”. Nummeret “The Loudest City” lander på streamingtjenesterne ved midnat.

Kommentarer (0)
Ingen kommentarer endnu.
Log ind for at kommentere.

Artister i denne artikel

Rebelion
Rebelion

Skal din reklame stå her? Læs mere her

Battle of the Week
Stem på din favorit og få XP.
er netop blevet opdateret